Rezumat:
#CastingPeBroadway de la #TeatrulInCulise este un spectacol ca o explozie eclectică de culoare, energie și umor. E ca atunci când așezi o prismă de sticlă în mijlocul scenei negre și apoi lași lumina sa surprindă un colț din acea prismă și tot teatrul radiază în culorile curcubeului. Este de departe unul dintre cele mai bune spectacole regizate de Cristian Bajora, și nu pentru că este primul musical pe care îl văd regizat de el la Culise, ci pentru că are tot. De la umor la emoție, de la povești emoționante la plot-twist-uri, de la dramă la sarcasm, de la muzică la interacțiune interactivă cu publicul.
Iar partea cu adevărat impecabilă e exact ,,Castingul”, mai exact cum a reușit să aducă pe scenă un nucleu de 13 personaje, să pună în scenă momente cu aproape 20 de actori, să gestioneze această ,,masă” de talente, de personalități, de actori care cresc și se formează cu fiecare spectacol. Casting pe Broadway este ,,un teatru în teatru” pentru că asistăm pe viu la un moment din perioada Glamour a New York-ului când ideea de juca pe Broadway echivala cu o stea pe Walk of Fame.
Și avem în fața noastră un casting despre un spectacol de dans cu actori care joacă alți actori în rol de dansatori, coregrafi, artiști. Ce e fascinant este că acele momente de ,,stângăcie'” de pe scenă sunt de fapt ,,scene jucate impecabil”. Pentru că ușor să joci o replică corect, să ai statut 1 într-un moment cheie, dar e mai dificil să te prefaci că nu știi un pas, nu înțelegi o mișcare, nu reușești să porți un dialog cu coregraful din cauza emoției, și să faci asta atât de natural încât să transmiți ce trebuie spre public, fără a încărca momentul prea mult dar și dozajul să fie corect ca nu cumva să fie perceput de public acea eroare ca un lapsus.
Altfel spus, e extrem de provocator și dificil să joci ,,greșit” să joci ,,greșeala” dintr-un moment coregrafic. De aceea spun că este un spectacol care merită văzut la cât s-a muncit la el. Și asta nu e tot. Pentru că e un musical, în spatele culorilor și repetițiilor se ascunde mult mai mult. Descoperim povești dramatice din cartiere rău famate ale New York-ului, înțelegem ce transformări implică adolescența pentru unii tineri, cum unii dintre ei își explorează sexualitatea și identitatea sexuală, despre pasiune și sacrificii, despre relația dintre părinți și copii și cum își proiectează uneori părinții în copii frustrările lor, despre burnout, despre despresie, practic Casting pe Broadway nu e un musical despre viață, e viața surprinsă fără litru, într-un spectacol musical.
Mi-au plăcut foarte mult prestațiile artistice și rolurile interpretate de Andreea Maletici și Alexandra Stroe și m-a impresionat povestea personajului interpretat de Vlad Pelin. Toți au jucat extraordinar, toți sunt culori în mișcare, radiază în toate momentele lor. Felicitări Valentina Boldurescu pentru tot ce ai făcut în acest spectacol, Felicitări #CristianBajora, Felicitări #AdamSQdavid, Felicitări Bogdan Iacob, Filip Popa , Otilia Panainte, Iulia Rusu, Alexandra Corlan, Alex Cruceru, Cristiana Ionita, Maria Grosu , Andreea Balica, Mihnea Craciunescu.
PS: Nu știu cum se joacă acest spectacol de obicei, dar azi am avut surpriza să remarc pentru câteva secunde, ca un fel de „Easter egg” al show-ului trei nume dragi mie din lumea teatrului – Ioana Nichita care va coordona următorul meu spectacol de teatru la TeenMedia Academy – cursuri de actorie , Ionut Iftimiciuc și Alex Vlad care nu mai au nevoie de nicio prezentare Dacă nu vă spun nimic aceste nume, e semn că trebuie să mai veniți la teatru.