Rezumat:
[yasr_overall_rating size=”large”]
Pe scurt, Andrei e un guru în zona de gaming. De la începuturile anilor 90 când pășea pentru prima oară pe coridoarele companiei Ubisoft până în prezent, prezența lui și spiritul său de team-leader s-a regăsit în spatele unor proiecte de anvergură acoperite de poziții precum Şef Studio Gameloft, Director Tehnic Ubisoft România, Director Vivendi Games Mobile, Dir. Namco Bandai Games și CEO Atypical Games.
Ce e atipic la el ? Totul! Biroul plin de jucării LEGO și o machetă la scara de 1: 1.000.000 la unei nave spațiale din Star Wars construită integral din piese LEGO. Lângă, păpușa ucigașă Chucky sperie toți vizitatorii nepoftiți pentru că zâmbetul lui Andrei nu sperie pe nimeni. Dacă ar avea timp și dacă tu ai avea timp e o întreagă enciclopedie în materie de jocuri.
Andrei Lopată: O să încep simplu. Într-un comunicat oficial Apple din 2014 eram trecuți ca SINGURA companie de gaming din România alături de Duolingo (Statele Unite), Simogo (Suedia), Frogmind (Marea Britanie), Plain Vanilla Corp (Islanda), Lemonista (China), BASE (Japonia) si Savage Interactive (Australia). Cum am reușit asta ? Prin libertate totală. O parte dintre angajați sunt coacționari în cadrul companiei, și, în plus aici NU există noțiunea de șef.
Inițial am crezut că e o glumă sau o metaforă și întreb din nou – Cum adică nu există șef ?
Andrei Lopată: Simplu. Aici nu există program de lucru. Fiecare vine când vrea. Am colegi care vin la ora 8 dimineața, am colegi care vin la ora 11, iar eu mă raportez la ei. Dacă ajung până în ora 11 e bine, dacă ajung după înseamnă că am întârziat (râde). Aici nu avem șef. Fiecare face ce vrea. Mai primesc întrebări de genul – Ce avem de făcut ? Și le răspund senin – Avem de făcut un joc. Multor persoane le-au fost greu să se adapteze să vină într-un loc unde nimeni să nu-i pună să facă nimic. Aici fiecare scrie, desenează face ce vrea și uite așa ne ies cele mai bune jocuri.
Și pentru că mi se părea ca totul să fie prea frumos ca să fie adevărat, am cerut permisiunea să fac poze printre birourile creativilor și să verific povestea din trei surse cu privire la libertate. Și, întâmplător sau nu așa i-am cunoscut pe cei trei mușchetari – Andrei, Răzvan și Cătălin.
Toți au venit de la început în companie direct de pe băncile facultății de automatică. Toți scriu coduri, desenează, creează. Pe birourile lor găsești de la masca lui Darth Vader la machete de tancuri și avioane, stickere, sucuri, nici nu zici ca sunt la muncă, parcă toți ar fi în cămin și stau pe net la un counter atât de caldă e senzația în spațiul lor de lucru. Și pentru că trăim vremuri moderne, printre zeci de băieți am găsit și două domnișoare ocupate de tot felul de texturi și culori.
În loc de epilog
Andrei mi-a făcut o dezvăluire în eXclusivitate. În vară ieșim cu ceva și mai spectaculos. Dacă la Radiation Island am lucrat cam un an de zile și costurile de producție au fost în jur de 600.000 de euro cu tot cu salarii, jocul următor va depăși acest buget dar va fi mind blowing.
În prezent, din octombrie 2014 până la final de ianuarie 2015, Apple a vândut peste 75 de milioane de iPhone 6, și dacă ne gândim că jocurile Atypical Games sunt promovate la toate lansările de produse Apple, viitorul sună bine pentru micuța companie românească dar cu un viitor atât de mare.