Escape Room 2 – TURNEUL CAMPIONILOR este continuarea thrillerului psihologic de mare succes care a terifiat audienţa la nivel mondial. În aceasta productie, şase oameni se află blocaţi fără voia lor într-o altă serie de camere de evadare, descoperind cu încetul ce au în comun pentru a supravieţui …şi descoperind că deja au jucat cu toţii acest joc.
Filmul îi are în distribuţie pe Taylor Russell şi Logan Miller. Regizat de Adam Robitel. Produs de Neal H. Moritz. Scenariul este scris de Will Honley şi Maria Melnik & Daniel Tuch şi Oren Uziel, cu o poveste de Christine Lavaf & Fritz Bohm. Producătorii executivi sunt Adam Robitel, Karina Rahardja, şi Philip Waley. Director de imagine este Marc Spicer ACS. Designer de producţie este Edward Thomas. Editori sunt Steven Mirkovich, ACE şi Peter Pav. Muzica de Brian Tyler & John Carey. Oren Uziel este coproducător.
➡ DESPRE PRODUCŢIE
În 2019, spectatorii de filme s-au reunit pentru a se bloca într-o cameră din care nu se poate ieşi, cu anumite pericole iminente … dar acest pericol venea din interiorul camerei. Popularitatea mondială a camerelor de evadare – care pun în joc abilităţile creative ale jucătorilor de a rezolva probleme într-un timp limită şi în faţa unei uşi încuiate – a stimulat apetitul pentru filmul celor de la Columbia Pictures, care a avut un succes mondial.
Acum, pe măsură ce Zoey (Taylor Russell) şi Ben (Logan Miller) – cei doi supravieţuitori ai jocului complicat al Minos Corporation – încep o cercetare pentru a demasca crimele şi răul făcut de companie; prin urmare, vor fi păcăliţi să se întoarcă pentru o distracţie mortală în acest sequel … în care li se vor alătura alţi supravieţuitori.
Şi pentru că Minos reuneşte un grup de jucători care au supravieţuit deja provocărilor sale, producătorii au trebuit să creeze noi probleme captivante şi complicate pentru personaje. “Ideea “Turneului Campionilor” ridică nivelul în mod inerent,” spune producătorul Neal H. Moritz.
“Toate personajele noastre nu numai că au jucat înainte, dar au şi câştigat, prin urmare sunt experte în rezolvarea de puzzle şi găsirea indiciilor. A trebuit să creăm camere care să-i surprindă în mod credibil şi să-i provoace, dar cred că cea mai interesantă idee pe care am introdus-o este aceea că jocul nu este limitat la camere convenţionale – acesta se poate desfăşura oriunde.”
Bineînţeles, provocarea pentru producători a fost să se depăşească pe ei înşişi. “În primul film, am omorât oamenii cu toate elementele clasice,” spune regizorul Adam Robitel, care s-a întors la cârma filmului. “Am folosit focul, frigul, gravitaţia, gazele otrăvitoare, şi la sfârşitul filmului, am dat indiciul că corporaţia ar fi furat un avion. De această dată, Minos creşte nivelul jocului şi elementele decorului au trebuit să fie la un nivel mai înalt.”
Ceea ce fanii aşteaptă acum de la această franciză, care depăşeşte genul său, este acea energie creativă suplimentară. “Presiunea camerelor de evadare din viaţa reală este ceasul care ticăie – ai doar o oră să rezolvi puzzle-ul şi să ieşi. Am tratat asta ca pe un obstacol, pentru a face filmul mai sofisticat – mai mult suspans decât şoc şi groază.”
Un alt motiv pentru care filmul este special îl constituie imaginile din acesta. “Am primit multe păreri despre primul film, în special din teritoriile internaţionale, şi anume că filmul nu seamănă cu filmele de gen tradiţionale,” spune Robitel. “Acesta are culori strălucitoare – un hol care se transformă într-un cuptor, o cameră îngheţată – are un aspect estetic deosebit, şi noi am creat toate astea pentru acest film.”
“Scopul nostru este să-i oferim fiecărei camere o vibraţie diferită,” spune Robitel, adăugând că dacă pot depăşi aşteptările, acesta este un punct în plus. “Vom lua un spaţiu magnific cum ar fi o plajă însorită, o vom face frumoasă şi nostalgică, şi apoi o vom transforma pentru a deveni o maşină de ucis. Aceasta este distracţia – transformarea unor lucruri frumoase în obiecte mortale.”
Turneul Campionilor pune încă o dată mize de viaţă sau de moarte într-una din distracţiile cu cea mai rapidă dezvoltare din lume. Într-o cameră de evadare, tu şi oamenii din cameră trebuie să vă folosiţi inteligenţa pentru a rezolva o diversitate de puzzle-uri, coduri şi blocaje, dezvăluind secretul unei camere pas cu pas, cu o oră pentru a rezolva totul – sau faci faţă ruşinii de a-ţi arăta gamemaster-ul tot ceea ce ai ratat.
Şi Robitel spune că în pofida poziţiei sale de om care are toate răspunsurile în ceea ce priveşte decorul filmului Turneul Campionilor – aceasta nu se transpune în mod necesar şi în viaţa reală. “De obicei stau într-un colţ cu braţele încrucişate, spunând, ‘Spune-mi cât putem să ieşim,’” glumeşte el.
Cu un număr de posibilităţi nelimitat pentru evadarea din camere, filmul aduce o diversitate la fel de mare de locaţii care pot fi alese – ceea ce este atât o binecuvântare cât şi o provocare, aşa cum spune Robitel.
Pentru noul film, Robitel şi echipa sa de şefi de departamente au construit un număr de provocări formidabile: un metrou zguduit de electricitatea care de obicei îl alimenta; o frumoasă bancă art-deco, protejată de lasere mortale; o plajă în culori exotice completată de nisipuri mişcătoare; şi o stradă din New York lovită de ploaie acidă. “Totul este să găseşti locul potrivit – locaţii în care poţi identifica ameninţarea în mod clar, dar în care să te simţi de fapt ca într-o cameră de evadare,” spune Robitel.
“În plus faţă de actorii noştri speciali, camerele sunt vedetele filmului,” spune Rahardja. “Sunt tulburător de frumoase şi letale – este ceva ce oamenii nu au mai văzut înainte.”
Cel care le face letale este designerul de producţie câştigător al premiului BAFTA, Edward Thomas, care a primit aclamaţii pentru primul film şi revine pentru continuare. “Sunt atât de multe piese mobile, şi fiecare poate fi destul de periculoasă dacă actorii sau camerele nu ating marcajul potrivit. Sunt multe lucruri care se întâmplă, aşa că este într-adevăr o maşină bine unsă şi bine reglată – şi aşa trebuie să fie. Aceste camere sunt ucigaşe.”
Turneul Campionilor se bazează pe primul film. Este un sequel clasic la acest capitol. După ce au supravieţuit în camerele mortale ale Minos Corporation, Zoey şi Ben sunt hotărâţi să afle cine i-a ucis pe ceilalţi şi să se asigure că nu se va întâmpla din nou.
“Compania Minos este foarte misterioasă şi foarte puternică,” spune Robitel. “După ce Zoey a evadat, a fost atât de uşor pentru ei s-o facă pe Zoey să pară nebună şi s-o discrediteze. Într-un fel, implicarea lui Zoey într-un nou set de camere este inevitabilă – ea îi caută pentru că vrea să-i distrugă. Refuză să joace după regulile lor.”